Zarząd PTTK Oddziału "Ziemia Wadowicka" zaprasza dzieci i młodzież szkół podstawowych na III Rajd Dziecięcy w dniu 10 czerwca 2025 roku z zakończeniem na Zbywaczówce.
III RAJD DZIECIĘCY
który odbędzie się w dniu 10 czerwca 2025 r. (wtorek), w Beskidzie Małym , z metą w Centrum Kultury na Zbywaczówce
REGULAMIN RAJDU
I. Organizatorzy. Kierownictwo Zlotu
Komandor Izabela Swakoń
Kierownik mety Józef Matyjasik
Sekretariat i obsługa mety Krzysztof Wojewodzic, Zdzisław Kłobuch
Obsługa trasy Przewodnicy Beskidzcy i Przodownicy Turystyki Górskiej
II. Cel i miejsce rajdu
Celem Rajdu jest zachęcanie do uprawiania turystyki poprzez ukazanie uczestnikom walorów krajoznawczych Beskidu Małego w okolicach Wadowic, integracja szkolnych grup turystycznych oraz aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu.
Rajd odbędzie się na terenie Gminy Wadowice z zakończeniem przy Centrum Kultury na Zbywaczówce.
III. Trasy rajdu i imprezy towarzyszące
Uczestnicy Rajdu biorą w nim udział na trasie pieszej:
Ponikiew (skrzyżowanie ul. Wadowickiej z ul. Góralską) – Przełęcz Czesława Panczakiewicza – Przełęcz Pod Łysą Górą (szlak niebieski) – Łysa Góra – Iłowiec – Gorzeń Górny – Jarszowice Zbywaczówka (szlak żółty) – Centrum Kultury na Zbywaczówce.
Trasa rajdu wraz z powrotem do centrum Wadowic liczy około 12 km i będzie prowadziła malowniczymi ścieżkami leśnymi, drogami terenowymi i utwardzonymi oraz ścieżką rowerowo-pieszą.(szczegółowa trasa wg załączonej mapki}.
Drużyny rajdowe przyjmowane będą na starcie Rajdu od godz. 8:45 (przy remizie OSP) skąd nastąpi wymarsz uczestników z przewodnikami na trasę.
Istnieje możliwość przejazdu uczestników do Ponikwi autokarem rajdowym. Szczegóły przekaże komandor rajdu, po zgłoszeniu drużyn.
Na mecie ciepły poczęstunek, quiz i zabawy.
IV. Uczestnicy. Zgłoszenia.
1. W Rajdzie biorą udział drużyny (grupy) zgłoszone przez jednostki PTTK, organizacje społeczne i młodzieżowe, szkoły podstawowe.
2. Udział w Rajdzie należy zgłosić osobiście w środy w godz. 1700 – 1830 w biurze Oddziału PTTK, przy ul. Wojtyłów 4 w Wadowicach lub drogą elektroniczną na adres: pttk.wadowice@gmail.com do 2. czerwca 2025 r.
3. Zgłoszenie winno zawierać co najmniej: organizację (instytucję) zgłaszającą i jej adres internetowy, imię, nazwisko i adres internetowy kierownika (opiekuna) drużyny, imiona i nazwiska członków drużyny, wybraną trasę zlotową.
4. Wpisowe w wysokości 15,00 zł (od każdego uczestnika) kierownik (opiekun) drużyny wpłaca w Oddziale PTTK „Ziemia Wadowicka” lub po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie rajdu na starcie zlotu. Opiekunowie drużyn szkolnych są zwolnieni z opłat. Wpisowe będzie wykorzystane na potrzeby związane z organizacją i przeprowadzeniem Rajdu. W przypadku nie zgłoszenia się na Rajdzie wpisowe nie będzie zwracane!
V. Świadczenia organizatorów.
Organizatorzy zapewniają:
puchary i dyplomy uczestnictwa dla drużyn rajdowych, pamiątkowe plakietki dla uczestników, obsługę przewodnicką, ciepłą kiełbaskę na mecie zlotu, dobrą zabawę i punkty do Górskiej Odznaki Turystycznej.
VI. Postanowienia końcowe.
1. Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
2. Kierownik drużyny obowiązany jest ubezpieczyć członków drużyny od następstw nieszczęśliwych wypadków we własnym zakresie i na własny koszt o ile uczestnicy nie są objęci takim ubezpieczeniem.
3. Obowiązkiem uczestników jest przestrzeganie zasad ochrony przyrody, przepisów p-poż, zasad kultury turystycznej i pomocy koleżeńskiej nie tylko w czasie trwania Zlotu.
4. Zasada nie spożywania napojów alkoholowych oraz nie palenia tytoniu obowiązuje wszystkich uczestników Rajdu.
5. W sprawach organizacyjnych kontakt telefoniczny z Komandorem Rajdu tel. 602 492 219.
6. Interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do Kierownictwa Rajdu.
Z turystyczny pozdrowieniem
Zarząd
Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego
Oddziału „Ziemia Wadowicka”